Digital for the strengthening of writing skills in teachers of basic secondary

Main Article Content

Maria Rosa-Coronado
https://orcid.org/0000-0002-7816-6188
Edwin Martínez-Álvarez
https://orcid.org/0000-0002-3990-9970

Abstract

The use and interpretation, comprehension and production of texts through different networks and virtual platforms that can be replicated in their educational praxis through the construction of flexible learning environments relevant to current educational needs. The research was raised from the holistic understanding, following the parameters of the Holopráxico method and corresponds to a projective type investigation since the final objective of this research allows to propose solutions to a certain situation, starting from a process of inquiry. The analysis technique used was descriptive and frequency statistics; to determine the influence between both events, the Ordinal Logistic Regression test was applied, whose value of theoretical significance is 0.000 < 0.05, which indicates that there is a significant influence of the use of ICT in strengthening the writing skills of teachers of secondary and secondary school. The selected population was 111 teachers of Secondary and Secondary Basic Education of the thirty-six educational institutions of the district of Turbo, Colombia of which nine belong to the urban sector and the remaining twenty-seven to the rural sector

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Rosa-Coronado, M., & Martínez-Álvarez, E. (2023). Digital for the strengthening of writing skills in teachers of basic secondary. Revista De Investigaciones De La Universidad Le Cordon Bleu, 10(1), 36-45. https://doi.org/10.36955/RIULCB.2023v10n1.004
Section
Artículo Original

References

Arribas-Ayllon, M., y Walkerdine, V. (2017). Foucauldian discourse analysis. In M. Arribas-Ayllon, y V. Walkerdine Foucauldian Discourse Analysis (pp. 110-123). SAGE Publications Ltd. https://dx.doi.org/10.4135/9781526405555
Celis, J. (2008). Estudio crítico de la obra:" la educación encierra un tesoro". Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el Siglo XXI, presidida por Jacques Delors. Laurus, 14(26), 136-167.
Holguin, J., Apaza, J., Ruiz, J., y Picoy, J. (2021). Competencias digitales en directivos y profesores en el contexto de educación remota del año 2020. https://hdl.handle.net/20.500.1269271062
Hurtado de Barrera, J. (2010). Líneas de investigación y gerencia del conocimiento: Premisas de la cultura de investigación (Research Lines and Knowledge Management: Premises of the Research Culture). Trilogía Ciencia Tecnología Sociedad, 2(2).
Lupiáñez-Carrillo, L., Priede-Bergamini, T., y López-Cózar, C. (2014). El emprendimiento como motor del crecimiento económico.
Ministerio de Educación Nacional de la República de Colombia. (2010). Directiva ministerial N° 26. Evaluación anual de docentes y directivos docentes. Expediente radicado en el consejo de estado. https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-249176.html
Olmos, X. (2021). La superación de brechas de género en el comercio justo: el caso de pequeños productores de América Latina. https://econpapers.repec.org/paper/ecrcol022/47452.htm
Sandoval, C. H. (2020). La educación en tiempo del Covid-19 herramientas TIC: El nuevo rol Docente en el fortalecimiento del proceso enseñanza aprendizaje de las prácticas educativa innovadoras. Revista Tecnológica-Educativa Docentes 2.0, 9(2), 24-31. https://doi.org/10.37843/rted.v9i2.138
Tapia, H., Campaña, K., y Castillo, R. (2020). Análisis comparativo de las asignaturas tic en la formación inicial de profesores en Chile entre 2012 y 2018. Perspectiva Educacional, 59(1), 4-29. https://dx.doi.org/10.4151/07189729-vol.59-iss.1-art.963
Tobón, S., y Rojas, A. (2006). La gestión del conocimiento desde el pensamiento complejo: un compromiso ético con el desarrollo humano. Revista Escuela de Administración de Negocios, (58), 27-39. https://www.redalyc.org/pdf/206/20605803.pdf
UNESCO, I. (2020). Basic texts of the 2003 convention for the safeguarding of the intangible cultural heritage. http://culturainmaterial.es/id/eprint/38