Satisfacción en la Formación Profesional y su Relación con el Rendimiento Académico en los Estudiantes de la Universidad Le Cordon Bleu

  • Stalein Támara T Universidad Le Cordon Bleu
  • Nelly Tamaris G Universidad Nacional José Faustino Sánchez Carrión
  • Cristián Escurra E Universidad Nacional José Faustino Sánchez Carrión
  • Sofía Yamila E Universidad Le Cordon Bleu
  • Gustavo Eduardo G Universidad Le Cordon Bleu
  • Conversión Morillo V Universidad Le Cordon Bleu
Keywords: Satisfaction, academic performance, vocational training, teaching attitude, infrastructure

Abstract

The next job is to analyze the relationship between training satisfaction levels with Academic Performance in University Students Le Cordon Bleu in 2013. To carry out research a questionnaire to 170 university students from Le Cordon Bleu was validated using Cronbach Alfa indicator with an estimate of 0.80 is acceptable was developed.  Using the Chi Square test showed that there is no relationship between Student Achievement and Vocational Training, where also the satisfaction of infrastructure, teacher attitude and job satisfaction by the administrative staff was measured.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Stalein Támara T, Universidad Le Cordon Bleu

Licenciado en Matemática

Nelly Tamaris G, Universidad Nacional José Faustino Sánchez Carrión

Licenciada en Bromatología y nutrición

Cristián Escurra E, Universidad Nacional José Faustino Sánchez Carrión

Licenciado en Estadística

Published
2014-07-05
How to Cite
Támara T, S., Tamaris G, N., Escurra E, C., Yamila E, S., Eduardo G, G., & Morillo V, C. (2014). Satisfacción en la Formación Profesional y su Relación con el Rendimiento Académico en los Estudiantes de la Universidad Le Cordon Bleu. Revista De Investigaciones De La Universidad Le Cordon Bleu, 1(1), 29-37. https://doi.org/10.36955/RIULCB.2014v1n1.003
Section
Artículo Original